Farmec eficientizează procesul de producție și reduce timpii de lucru cu Microsoft Dynamics Nav

Farmec alege BRINEL pentru integrarea aplicațiilor economico-financiare într-un sistem unitar, interfațabil cu aplicațiile existente în cadrul companiei și organizarea producției.

Am propus o soluție integrată bazată pe tehnologie Microsoft ce poate fi personalizată pe cerințele unei companii de producție, așa cum e și Farmec.

-20% stocuri

-20% timp de lucru

____________________

stoc în timp real, în orice locație

flexibilitate și trasabilitate

-20% buget de achiziții

____________________

planificare și previzionare producție

reducerea erorii umane

Soluția Microsoft Dynamics NAV a crescut eficiența procesului de producție și a redus timpii de lucru, ceea ce permite companiei Farmec să ofere clienților săi un nivel înalt de servicii.

Farmec eficientizează procesul de producție și reduce timpii de lucru cu Microsoft Dynamics Nav

Soluția Microsoft Dynamics™ NAV oferită de BRINEL ne-a ajutat în primul rând să creștem eficiența în cadrul proceselor de planificare, control și urmărire a producției prin reducerea timpilor de lucru și printr-o organizare riguroasă a activităților, ceea ce a condus la eficientizarea întregului proces de producție.

Cristian ANI - IT Manager, Farmec 

Cu peste 400 de produse în portofoliu și peste 600 de angajați, Farmec SA este unul dintre cei mai mari producatori și comercianți de produse cosmetice și articole de curățenie (chimico-casnice) din România și Europa de Sud-Est. Alături de produsele proprii, compania Farmec mai comercializează și produse non-Farmec prin rețeaua proprie de magazine și reprezentanțe comerciale prezente în 14 locații din țară. 10% din cifra de afaceri a companiei provine exporturi.

Existența unui portofoliu cu aproximativ 400 de tipuri de produse implică un efort apreciabil de aprovizionare și urmărire a proceselor de fabricație. Într-o etapă inițială Farmec a recurs la modernizarea sistemului informatic în scopul eficientizării activității. Astfel au fost implementate mai multe aplicații informatice, specifice anumitor departamente. În timp, numărul acestora a ajuns la 13 și, fiind realizate pe tehnologii diferite, sistemul rezultat nu era complet integrat, integrarea efectuându-se offline. De asemenea, programarea producției se faceă semiautomat, fapt ce determină ca acest proces să se desfășoare cu dificultate.

Pe masură ce piața a evoluat și a devenit mai concurențială, Farmec și-a pus problema optimizării practicilor de afaceri și implicit modernizarea sistemului informatic. Astfel, compania a căutat să achiziționeze o soluție integrată de management care să răspundă nevoilor tot mai stringente în ceea ce privește organizarea producției. Această optimizare trebuia să permită companiei Farmec să ofere clienților un nivel înalt de servicii și în același timp să stabilească o bază solidă pentru a beneficia de îmbunătățirile tehnologice.

După o analiza atentă, echipa BRINEL a propus o soluție integrată bazată pe Microsoft Dynamics Nav dar care poate fi personalizată pentru a răspunde cerințelor specifice companiilor de producție, așa cum este și Farmec. Propunerea făcută de BRINEL rezolvă problema integrării tuturor compartimentelor afacerii într-o soluție unitara și funcțională, concepută pentru a planifica și urmări în mod eficient toate activitățile unei organizații prin utilizarea resurselor financiare și fizice.

Proiectul a fost început în aprilie 2005, a intrat în etapa Go Live în aprilie 2006, iar recepția finală a avut loc în ianuarie 2007.

Înlocuirea celor 13 aplicații disparate care gestionau activități conexe, cu Soluția Microsoft Dynamics Nav, capabilă să susțină toate activitățile noastre, a condus la realocarea unei părți din resursele care gestionau aceste aplicații către activități mai profitabile în cadrul companiei noastre.

Cristian Ani IT Manager - Farmec

Soluția propusă de BRINEL s-a pliat perfect pe specificul activității noastre, răspunzând diverselor provocări pe care le întâmpinăm în gestionarea unor activități: planificarea încărcării utilajelor, controlul consumului, planificarea necesarului de materiale, controlul stocurilor, integrarea aplicațiilor existente.

Cristian Ani IT Manager - Farmec

În cadrul proiectului au fost implementare următoarele module: Financiar, Contabilitate, Vânzări, Cumpărări, CRM, Producție, toate integrate într-o singură soluție unitară. Procesul de implementare a început prin integrarea zonelor critice (financiar, contabilitate), pentru ca apoi să continue prin implementarea celorlalte module din cadrul soluției. Microsoft Dynamics™ NAV acoperă întreaga arie de activități Farmec, fiind particularizata pe specificul activităților de producție desfășurate.

Beneficiile obținute în urma implementării:

  • Prin planificarea și reorganizarea producției s-a obținut o reducere a stocurilor de 20%
  • Metodele și procesele de fabricație pot fi schimbate și implementate „din mers"
  • Soluția oferă o capacitate ridicată de răspuns la modificări neașteptate
  • Stocul se poate vedea în timp real, online, în orice locație. Stocurile de materii prime și ambalaje fără mișcare au fost reduse cu 40%;
  • Prin eliminarea fișelor de magazie (completare și evidență) s-a redus cu 20% timpul alocat lucrului cu documentele;
  • Producția se poate previziona și planifica mult mai bine datorită trecerii de la sistemul de costuri directe la sistemul de costuri standard;
  • Aplicația permite stabilirea din timp a unei politici de prețuri;
  • S-au realizat economii de 20% la achiziția de materiale;
  • Sistemul oferă posibilitatea de a factura la clienți marfa și bonificațiile sub diverse forme.
Clientii despre noi
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study