Energom obține beneficii semnificative de business prin consolidarea infrastructurii IT

Proiectul a fost gândit astfel încât să răspundă rapid cerințelor în creștere ale Energom.

   

Colaborarea angajaților a fost îmbunătățită semnificativ datorită soluției custom pentru partajarea documentelor și soluțiilor oferite de Office 365 (Teams, OneDrive).

Migrarea serviciilor s-a făcut fără oprirea activității.

 

 Partea de Securitate a fost îmbunătățită, Energom obținând vizibilitate, alertare și acțiune automată în cazul evenimentelor informatice suspecte.

Energom obține beneficii semnificative de business prin consolidarea infrastructurii IT

 

“Echipa BRINEL a demonstrat experiență și expertiză în planificarea, configurarea și implementarea de funcționalitati customizate, non-standard. Practic toate elementele din cadrul proiectului de consolidare a infrastructurii informatice Energom au răspuns nevoilor noastre de business. Atât colaborarea dintre membrii echipelor noastre s-a îmbunătățit semnificativ, cât și disponibilitatea serviciilor și securitatea acestora”. 

Alin Zăpârțan, Business Unit Manager, Divizia Integrare – Energom

Companie 100% franceză, parte a grupului Gonzales, înființată în anul 2002, cu sediul în Cluj-Napoca, Energom are 17 ani de experiență în integrarea de tablouri electrice și echipamente electromecanice: conveioare, bancuri de test și mașini speciale.

Energom a crescut constant de la înființare, ajungând în 2018 la peste 140 de angajați și o cifră de afaceri de aproape 46 mil. de lei, iar infrastructura IT avea nevoie de un upgrade la cerințele actuale de volum al activității, dar și în concordanță cu potențialul de dezvoltare pe termen mediu și lung.

Datorită proiectului de consolidare a infrastructurii informatice, prin implementare de hardware și software nou de către un partener tehnologic capabil să ofere soluții pliate pe nevoile specifice, Energom a construit o bază solidă pentru atingerea obiectivelor de business planificate.

Situația inițială

Planul de retehnologizare a vizat înlăturarea mai multor neajunsuri:

• Servere uzate fizic și moral, care puteau oricând sa afecteze sau chiar să blocheze activitatea companie

•  Soluția de stocare a datelor nu mai corespundea nevoilor de securitate sistemul de stocare era utilizat la capacitate maximă și avea limitări de funcționalitate (dificultate în gestionarea accesului utilizatorilor la datele partajate).

• Angajații Energom se confruntau cu dificultate în utilizarea serviciilor IT (conturi și parole diferite pentru calculator, e-mail, documente partajate, wireless)

•  Serviciul de e-mail era localizat în data centerul de la Managed Service Provider (MSP) și administrat de acesta 

• Siguranța datelor salvate era incertă. Datele digitale erau salvate în mod semi-automat, fără posibilitate de restaurare rapidă

Soluția furnizată de BRINEL și beneficiile obținute

Proiectul implementat de BRINEL la Energom a presupus integrarea tehnologiilor de la mai mulți vendori astfel încât rezultatul să acopere în totalitate nevoile clientului. În plus, în vederea optimizării costurilor în planul de retehnologizare, specialiștii au luat în calcul utilizarea unora dintre resursele existente ale Energom.

Printre beneficiile obținute se numără:

• Disponibilitatea serviciilor informatice asigurate de un mediu virtual, construit pe servere HPE și software de la VMware

• Asigurarea backupurilor pentru serverele din datacenterul clientului s-a realizat prin soluții de la Veeam.

• Alinierea la regulamentele referitoare de protecția datelor și vizibilitatea evenimentelor legate de funcționarea serviciului de email s-au asigurat prin migrarea căsuțelor de e-mail din Exchange server (datacenterul colocat al Energom) în Office 365 și achiziția de licențe Advanced Threat Protection.

• Datele digitale folosite în procesul de business au fost migrate de pe storage-ul existent într-un sistem nou, customizat, conform cerințelor specifice Energom. Sistemul a fost realizat prin Scripting Powershell si Fileserver integrat cu Active Directory, iar migrarea a făcut ca utilizarea conturilor să fie mult mai facilă.

• Utilizatorii infrastructurii IT Energom beneficiază de Single Sign-On (SSO) pentru accesarea calculatorlui, documentelor partajate și ale resurselor din Office 365 (e-mail, Teams, OneDrive for Business, SharePoint).

Clientii despre noi
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study
Case Study